вторник, 31 марта 2020 г.

Արցանց ուսուցում Հայոց լեզու

1.Փոխիր տրված բառերի մուգ գրված տառերը և ստացիր նոր բառեր:
Գիրք-գիրկ, տանկ-տանձ, սանր-ծանր,  մարագ-կարագ , նոր-շոր, բարդ-մարդ
2.Փակագծերում նշված բառերից ընտի՛ր ճիշտը և տեղադրի՛ր նախադասությամ մեջ:
Երեկոյան (բառաչում, մայում) էին մարգագետիններից տուն եկող կովերն ու հորթերը:
Մի կատաղի քամի (ճռնչաց, շառաչեց) այնպիսի սաստկությամբ, որ հնօրյա ծառերն արմատից սկսեցին տատանվել:
Գեղջուկի և երկրագործի համար սկսվել էր հողային աշխատանքների (եռուն, եռանդուն) շրջան:
Միայն սայլերին լծված (նժույգների, ձիերի) խրխնջյունն էր մերթընդմերթ ընդհատում լռությունը:
Քո պատմած դեպքը սովորական (հնարք, հնարանք) է, այլ, ոչ թե իրականություն:
3.Բացատրի՛ր դարձվածքները բառարանի օգնությամբ:
Իրար սրտից ջուր խմել – Իրար հաճելի վարմունք ունենալ։
Հիվանդի համար ջուր բերող – դանդաղաշարժ
Գլխին կրակ թափել – փորձանք բերել
Կանաչ-կարմիրը կապել – տղային ամուսնացնել
Կոպեկի համար մեռած – ագահ
Ուրիշի բնում ձու ածել – ուրիշին օգուտ տալ
Ոտքի կոխան դարձնել – ոտնակոխ անել
Փուշը մատից հանել – օգնել
Գրքի մի երեսը կարդալ — հարցին մի կողմից նայել
4.Լրացրե’ք բաց թողնված տառերը,  երկհնչյունները, կրկնակ բաղաձայնները:
Շինծու, կարգազանց,  առէջ,  բարօրություն, անջրդի,  տախտակ, բացօթյա, անդորրություն,  անդրավարտիք, սիգապանծ,  խորդուբորդ,  կմախք,  կծկտուր,  ճեպընթաց, դշխոյական:
5.Կազմեցե’ք   6 բառ`   սյունակներից    ընտրելով  մեկական  արմատ.:
Խուլ                    խոտհարք                   
մասնիկ              դիմակահանդես
սեզ                     հանդակ
խոժոռ                երաշտահավ
մրջյուն               անտանելի
բեռ                     արծվաբույն

մրջնաբույն, 

6.Յուրաքանչյուր   սյունակից   ընտրելով մեկական  նախածանց  և արմատ` կազմեցե’ք  6  նախածանցավոր   բառ:
Ենթ         անկյունագիծ
նախ       շրջադարձ
հար        գլխագին
արտ       տևողություն
վեր         մշտավառ
առ          սահմանապահ
Ենթագլուխ, նախագիծ, հարատև, արտասահման, վերադարձ, առմիշտ:
7.Յուրաքանչյուր սյունակից  ընտրելով մեկական վերջածանց և արմատ` կազմեցե’ք  6 վերջածանցավոր բառ:     
Ցանցաթաղանթ       ուք
խաչագող                  ան
կալվածատեր         ոն
քսայուղ                  յալ
հավելավճար         կեն
կովկիթ                   ույթ
Ցանցկեն, գողոն, տիրույթ, քսուք, հավելյալ, կթան
8.Տրված  զույգ  բառերից  ընտրեցե’ք  մեկական  արմատ  և  կազմեցե’ք   մեկական  բարդ  բառ:
Խոհական —  այլատարր — այլախոհ
զմայլելի  —  մեծահոգի — հոգեզմայլ
որակազրկում — բարձրաբերձ — բարձրորակ
դրամապանակ – հիմնավոր — հիմնադրամ
արշավախումբ —  հաղթական — հաղթարշավ
պատվարժան – ինքնամեծար — մեծապատիվ
9.Առանձնացրե’ք հոմանիշային  6 զույգ:
Այգաբաց, անդրավարտիք, ամանոր,  նավասարդ, արփի, փափագ, արգասիք, բաղձանք,  թախիծ,   արեգակ, արշալույս, արդյունք, տաբատ,  նոխազ։
Այգաբաց-արշալույս, ամանոր-նավասարդ, փափագ- բաղձանք, արփի-արեգակ, արգասիք-արդյունք,  թախիծ-նոխազ, անդրավարտիք-տաբատ։
10. Առանձնացնել հականիշային 6 զույգ:
Տերևազուրկ-սաղարթախիտ, համր-խոսում, սինլքոր-վեհանձն , չոր-տամուկ, խորդուբորդ-ողորկ, երանգավառ-դժգույն, տգեղ-վճիտ։
11.Փակագծում  տրված բառերը տեղադրեցե’ք  բաց թողնված  տեղերում` ենթարկելով անհրաժեշտ   փոփոխությունների:  Ամռանը  նա սիրում էր  նստել պատշգամբի   առաջ  փռված պարտեզում, որտեղով    անցնում  էր  մեծ առուն .այն գալիս էր ընդարձակ հովիտը շրջապատող սարից և գնում դեպի դաշտերը:
(սար, փռել,  ամառ, որտեղ)
Որքան  մոտենում  էինք,  այնքան ավելի նշմարելի դառնում գյուղի տներն ու այգիները,  երդիկից ելնող ծխե սյուները:
(երդիկ, դառնալ, ծուխ, տուն)
Լիլիթի   վեր սլացած   հոգին   չէր  երկնչում  ոչ մի խոչընդոտից  ,   ձգտում   էր  դեպի երկնասլաց  սյուների նմանվող   ժայռերը,   տենչում  լեռների  երկնամերձ բարձրունքները:
(սյուն, խոչընդոտ, սլանալ, բարձունք)


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Homework

 1.a 1-What’s the furthest you have travelled from home? 2-Have you ever been abroad?  3-Have you ever been on a business trip? 4-Do you lik...